Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 2 augusti 2008

Att bestiga ett berg

Idag tog jag med Familjen Rönnqvist för att visa en av mina stora passioner att klättra. Turen bar iväg till Skule och deras Via farata. För er som har vägarna förbi och vill prova på klättring är detta väl värt ett besök. Det finns tre olika klätterleder i varierande svårighet. Som klättrare tycket jag att dom jag klättrat den vita och röda leden är relativt lätta men för en nybörjare är det en rolig utmaning. Det finns också en ny och svårare led. Den har jag inte provat än men jag ska ta en tur dit innan sommaren är slut för att prova den.

När vi var framme och all utrustning var på gick vi iväg till klippan. Vi delade upp oss i par om en vuxen och ett barn. Stefan och Henrik var först ut sen Birgitta och Victor och själv klättrade jag men Andreas. Det gick riktigt bra för alla, framförallt lilla Victor tycket att det var toppen. Vi hade bra klätterväder. Sol men ändå inte så varmt. När vi nått toppen gick vi till toppstugan och åt våfflor med sylt och grädde. Mums!


Men andra ord en mycket lyckad dag.

Inga kommentarer: