Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 27 juli 2008

Klättring ger röda ryggar.

Nu när äntligen sommaren kommit till norrland gav vi oss ut för en dag vid klippan. Det var Linnea, två kompisar till henne och jag som packade våra väskor och åkte till Ringkallen. Trots gassande sol var det inte så varmt ute vid klippan, det kan vi tacka den den svaga vinden för. Det lite negativa med detta väder är att solen bränner och då vi visar vår bakdel för den mest hela tiden blir ryggen ganska röd.

Vi hade i alla fall en mycket trevlig dag med klättring på fikaväggen. Personligen är jag mycket nöjd med min insats Mycket klättring på roliga leder som tex "amaretto". Efter klättringen tog vi ett dopp i havet. Det var välbehövligt och svalkande borde göra det till en vana.

Inga kommentarer: