Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 17 augusti 2008

Söderhamnshelg

Är nu hemma igen efter en helg i Söderhamn. Det var en mycket trevlig helg i goda vänners lag. Jag åkte ner ganska tidigt för att hinna med ett besök på Vallviks bruk innan jag skulle möta upp Elin, Rikard, Andreas, Pierre och Sara. Det var kul att besöka Vallvik igen, när jag gick trainee-programmet inom Rottneros arbetade jag i ett projekt där nere. Det var kul att få se resultatet av detta nu.

På fredagkvälle åkte vi ut till Andreas stuga i skärgården. Det var en mycket trevlig kväll med grillning på bryggan, vedeldad bastu, badtunna och bad i havet. I kombination med god öl och mycket trevligt sällskap kan det inte bli bättre.

Lördagkvällen var jag hemma hos Elin och fick en mycket god middag. Efter en drink på stan gick vi hem och tittade på månförmörkelsen. Det var riktigt coolt. Vi hade dessutom kanonbra utsikt från Elins förster och med en kikare såg vi det hela på ganska nära håll.

Planen för dagen var att jag när jag kommit tillbaka till stan skulle ut och klättra men Johan. Sakt och gjort bytte jag väska och vi åkte ut till Örsjöberget. Efter att ha solat en stund gjorde vi en kanon god stormkökslunch. Tyvärr så ökade vinden och det blev ganska kallt så vi hoppade över att klättra och åkte hem och drack kaffe i stället. Men vi hade trevligt och vi fick komma ut i naturen en stund.

Inga kommentarer: