Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 28 augusti 2008

Vad mycket lite fixande kan göra.

Efter gårdagens eller vad det nu var långpass på jobbet eftermiddag och natt. Vi skulle stänga fabriken för att ha en veckas stopp och jag skulle då få chansen att vara med och stänga produktionen. Detta innebar att jag fick jobba mellan 14-06, för en ovan skiftarbetare som jag var jag mycket trött efter det passet. Men efter några timmars sömn gick jag upp och drog mig ner på stan för att äta lunch med Brigitta. Vi gick till Amenta en av de bättre ställena här i Härnösand enligt mina smaklökar. Det var jättetrevligt att träffa henne, det blir inte så ofta nu när vi inte jobbar på samma ställe så vi måste passa på när vi får tillfälle.

Efter lunchen tog jag tag i livet och började fixa i hallen, spikade och målade dörrkarmar, målade tak och väggar. Städade undan allt som jag inte vill ha i min hall och fick upp det på vinden. Det ser strålande ut och nu är det bara golvlisterna kvar. Det kändes så bra att komma hem idag som man säger första intrycket betyder mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman
Det låter härligt kanske snart tid med besök av Mamma igen.
Jag kan ju alltid laga lits skånsk mat till DIG.
Kram
Mamma