Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 12 augusti 2008

En vecka på resande fot.

Då var jag tillbaka i norr efter en vecka i söder. Veckan började med två dagar hos mamma. Som vanligt när jag åker hem-hem är det fullt upp. Det är massor av saker som ska hinnas med och många som jag vill träffa. Dessa två dagar var alltså som vanligt fullbokade.

När jag kom ner efter en hemsk natt på tåget, åkte vi hem till mamma och mormor, morfar, syrran och hennes sambo kom på middag. Trevligt att träffa dem alla och det blev massor av mat och fika. På kvällen följde jag med syrran och vi åkte hem till pappa bara för att äta mer mat och fika. När jag åkte tillbaka till mamma var jag med andra ord både riktigt trött och jättemätt.

Dag nummer två i skåne inleddes med att jag träffade syrran för att äta lunch och sedan ta en promenad i västra hamnen. Det var riktigt kul att träffa henne och filosofera om allt och inget och naturligtvis prata om allt som systrar pratar om. En mycket trevlig och varm dag. På kvällen åkte jag ut till Svedala för att grilla hos Jenny. Även detta var en trevlig tillställning, träffa kompisar från förr är alltid ett sant nöje.

Helgen spenderades i Karlskrona eller om jag ska vara mer exakt på mörtsjöåsen utanför Rödeby. En helg som för mig betyder att jag träffar gamla vänner och bara njuter av att få vara den jag är. Vi har ofta en aktiv helg med fotboll, Volleyboll, bad mm. Tyvärr så drabbades vi även i år av ösregn men vi ska vara glada att vi fick en dag med bra väder. Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder och med trevligt sällakap kan det aldrig bli fel.

Igår var det så sista dagen nere i Skåne, då åkte jag upp till Ängelholm för att träffa Kathrine och Conny. Planen att klättra gick tyvärr inte att genomföra men det var trevligt i alla fall. Vi var
ute en sväng vid havet i stället. Vi får helt enkelt spara kullaberg till nästa sommar.

Inga kommentarer: