Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 13 augusti 2008

Regn men "det finns inget dåligt väder"

Det klassiska talesättet "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" brukar jag hålla med om och om jag ska vara ärlig så är det också ett uttryck jag är ganska glad att använda mig av. Men imorse vet jag inte om jag höll med. Igår kom jag hem från att spenderat hela dagen dvs 12 timmar på ett fullt tåg från Skåne Det första jag gjorde var att packa om min rygga för att idag kunna åka iväg och klättra med Linnea. Men när jag klockan ringer i morse hör jag förutom ringsignalen hur regnet slår mot rutorna. Det fanns inte så mycket att göra mer än att gilla läget och ställa in. För det är inte kul och inte så säkert heller för den delen att klättra när det är blött. Nu i kväll visar sig dock solen så det finns kanske lite hopp för morgondagen istället. Får hoppas på det.

Men och andra sidan finns det inget ont som inte har något gott med sig. Istället för att spendera en dag vid en klippan och bara ha det bra fick jag gjort lite här hemma. Det blev välbehövlig tvätt av allt i ryggan. Sen har jag fixat lite småsaker som jag planerat att jag ska göra en regning dag. Och där var det bevisat "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" eller fel planer. Då är det tur att ha en plan B. Eftersom jag höll mig hemma idag fick jag ju också möjlighet att titta på lite sport, det finns ju en liten sportfåne i mig. Det var ju en ganska kul dag med svenska intressen i sporter som jag annars är helt ointresserad av, tex fäktning var mycket spännande. Cyklingen och simningen var också kul även om det är sporter som kan vara lite intressanta oavsett svenska framgångar eller ej.

Imorgon hoppas jag på lite sol....

Inga kommentarer: