Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 24 augusti 2008

Hemma fixande

Sensommar söndag med kanonbra väder det kan knappt bli bättre. Dagar som dessa vill jag vara ute och njuta av livet men jag hade andra planer för dagen, renovering. Men under några soliga timmar gick jag ner till gården med min kaffekopp, solstol och bok "Himalaya förändrade mitt liv" av Henrik Johansson. Alla klättrare och äventyrare där ut läs den den är mycket bra. Jag fick också sällakap av Lenny och Linda en stund. Det var trevligt att sitt och surra i solen över en kopp kaffe.

Huvudplanen var ändå att jag skulle vara hemma och fixa lite i lägenheten och så gjorde jag också. Har satt upp en att göra lista med allt som är kvar att göra med renoveringen som varit i träda länge nu. Enkla saker som tar så lite tid och energi att jag blir arg på mig själv för att jag inte fixat det tidigare. Det blir så mycket småsaker att jag inte ser dem. Men nu är jag på gång igen och det känns jättebra. Listan blir kortare och kortare om man fixar något varje dag som jag bestämt mig för att göra nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt med en fixardag, här nere i Skåne vräker regnet ner.
Hoppas det är bättre i Norrland nu.
Må så gott
Kram
Mamma