Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 23 augusti 2008

Inför surströmmingspremiären

Ikväll är det surströmmingspremiär för mig. Trots att jag bott i surströmmingsregionen i tre år har jag än så länge aldrig smakat denna svenska traditionella fisk. Jag har lovat mig själv och andra att jag ska äta med öppna ögon och inte ha för mycket fördommar. Men som den skånska jag är så kan jag inte säga att jag är fördomsfri för det är jag inte. Jag som inte ens har känt lukten har ändå en föreställning om hur det ska vara. Detta gör att jag i skrivandets stund är ganska nervös. Men jag ser fram emot en trevlig kväll med en traditionsbunden västernorrlänsk fest.

1 kommentar:

M sa...

Har inte heller testat det ännu. Borde kanske göra det. Men det luktar ju inte riktigt friskt så jag antar att man till första försöket behöver en hel del snapps. Förresten, du behöver ju inte oroa dig. Koreanska delikatesser gick ju ner ;)