Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 1 oktober 2009

Vinterns första skrap.

Då är hösten här på riktigt eller är det vintern som har börjat. Den första dagen i denna månad var nästan lite för oförskämt kall efter den varma och sköna september. När jag vaknade och tittade ut över parkeringen så insåg jag att nu har det hänt. Natten har varit så kall att det fastnat frost på rutorna. Det var bara att leta fram isskrapan och inse att jag måste leta fram motorvärmarsladden.

I alla fall så går vi in i en ny månad och det är ju bara att erkänna att jag inte lyckades med mina träningsmål under September. Men det är bara att ta nya tag och dagen till ära när kylan kom var det bara att åka till sport ringen och köpa en träningskläder för utomhusbruk under vintern. Ett par byxor med lite foder och en jacka (tyvärr vit får se hur länge den förblir det) så nu finns det inga ursäkter längre. Nya skor och nya kläder, bara att ge sig ut i spåret. Idag var jag iaf ute och joggade en sväng. Pluggade i Lasse W i öronen och gick upp till Högslätten och sprang elljusspåret 2,5 och sen hela vägen hem. Blev väl ca 1 km gång och sen 3,5 springa. Med Lasse W i öronen gick det som en dans. Förra gången orkade jag inte springa hela vägen men idag var jag nog lite mer beslutsam.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hej Gumman!

Grattis till att löpningen går bra det är kämpigt i början men snart ser du
resultat.
Med Lars Winnebäck i öronen förstår jag att det går lättare att springa.
Sköt om dig väl Gumman och ta det försiktigt i spåren . Vi ses i november.Då kan vi kanske ta en löprunda tillsammans?
Kram från Mamma i Skåne

Åsa sa...

Det tycker jag. Varför inte springa ner till bryggan och sen kallbada. Det tänkte jag försöka göra.