Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 8 oktober 2009

I spåret igen

I kväll var det så dax för att ta mig ut i spåret igen. Idag kändes det som att jag nått den nivå där det börjar ta emot lite och att det inte bara är viljan som styr. Var ner om till posten så jag tjuvstartade lite med joggandet idag men det bjuder jag på. Sen sprang jag 2 varv a' 2,5 km och ett varv på den inre slingan, nog 1,5 km och så hem. Sammanlagt blev detta dryga 7,5 km. Jag orkade inte springa riktigt hela tiden. På slutet av sista varvet fick jag stanna vid några tillfällen för att pusta lite. Det ser ut som att jag här nått det jag orkar men målet är fortfarande att orka springa en mil innan dvs 3,5 varv inom en relativ snar framtid. Idag ökade jag ett helt varv vilket kanske var lite mycket. Nästa gång jag tar mig ut blir det nog samma sträcka eller möjligen att jag ökar på till 3 varv.

Igår var det klättring som vanligt. Klättringen gick väl ganska bra, gjorde två bra försök på takleden. Har fortfarande ganska långt kvar till att klara den med bara blå grepp. Dessutom kom Tomas från jobbet med idag. Det var roligt och han tyckte att det var roligt västenorrland behöver fler klättrare helt enkelt.

Inga kommentarer: