Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 9 oktober 2009

Svamptorkning.


Den rödgula trumpetsvampen är en av skogens läckerheter så här års. Där en växer finns den i massor men den är tydligen inte så lätt att hitta. Inte så lätt att Helena ville visa sig sitt svampställe för mig. Istället stod det en stor kartong med svamp på mitt kontor när jag kom till jobbet idag. Det var mycket uppskattat tack så mycket. I detta nu försöker jag att torka en del av dessa svampar för att njuta av under vintern. Tyvärr börjar älgjakten i helgen igen så jag tror inte att jag vågar mig ut i skogen för att leta egna läckerheter utan att försäkra mig om att skogen är jägarfri. Vill inte förväxlas med en älg.

Inga kommentarer: