Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 18 oktober 2009

Mitt nya liv 2.0

Startade ett nytt liv för att komma i form tills dagen då Carolina och jag står på startlinjen i halvvasan eller kanske till och med till Wasaloppalägret. Träningen har gått kanon med hjälp av www.funbeat.se följer jag enkelt min träning och mina framsteg. Än så länge går det bra. Jag satsar på att göra 2 pass med kondition i veckan och ett pass styrka. Utöver detta kommer klättringen som jag inte direkt ser som träning även om det är det ändå. Framöver har jag som plan att ett av konditionspassen skall vara ett lite längre pass, det blir bra till vintern när jag kan åka ut på långtur med skidor.

Men jag inser att för att vara i topptrim gäller det inte bara att träna, jag måste äta rätt och bra också. Jag äter väl i och för sig ganska bra men borde äta mindre sötsaker och planera mer vad som ska ätas. Om inte för att det ska vara lättare att hinna med att fixa med maten när jag även tränar på kvällarna. Om jag behöver tänka ut en middag också är det lätt att det bara blir mackor eller gröt och det är inte så bra i längden. Därför har jag idag skrivit ner en matsedel för veckan och lagat några matlådor så att jag ska ha en bra start på det nya matlivet. Har jag tre alternativ till att äta på lunchen och när jag planerat maten jag ska laga är det lättare att göra lådor i veckorna.

Inga kommentarer: