Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 10 oktober 2009

En strålande höstdag

Vaknade till en strålande dag, min plan var att jag skulle ut i skogen och plocka lite svamp. Men väl på svampstället möttes jag av älgjakt. Då är det inte så lämpligt att vara i skogen. Så det blev ingen svamp idag. Istället gick jag en runda i skogen här på ön där det var jägarfritt. Men hittade inte några svampar var nog på fel plats helt enkelt. Troligen är det för mycket folk som rör sig i de områdena där jag var. Sen har jag ganska dåliga svamp ögon så jag behöver lite tips på var jag ska gå helt enkelt.

När jag kom hem satte jag på mig löparskorna och sprang en runda idag blev det ca 8 km. Även idag var det jobbigt men ändå lättare än förra gången. Nu är det bara 2 km kvar till milen. Men om det ska fortsätta att vara så här tungt får jag nog ta och lägga in lite intevall i passen redan nu även om planen var att göra det när jag nått 10 km. Tror att det kan hjälpa mig att komma fortare frammåt.

Ikväll blir det Fotboll, Öl och mat med Mange, ska bli trevligt. Fast tyvärr får vi ingen nyfångad fisk till middag har jag hört. Lite trist men då är det tur att jag var och fixade reservmaten på ica tidigare idag.

Inga kommentarer: