Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 25 oktober 2009

En härlig dag i skogen.

Efter en vecka med mycket att tänka på så kom åkte jag igår till Helen för att rensa tankarna lite. Vi bakade först två kakor och sedan tog vi oss ut i skogen. Vi hittade trots sen oktober en hel del svamp trumpeter och trattisar som faktiskt var helt ok. Klart att dom var ganska blöta eftersom dom delvis var lite frusna med inte värre än att dom gick att ta till vara. Vi eller jag ska säga jag, Fick med mig en stor påse med svamp hem som nu ligger på tork min lgh. Kommer alltså att ha massor av svamp i vinter. Syster yster, mamma och pappa ska förstås få en del svamp när jag åker ner.

Vi hade en ganska bra koll på var vi vandrade när i börja av turen. Efter vi fikat tappade vi bort kartan på GPS:en. Vi gick utefter den riktning vi trodde vi skulle till och kom tillslut fram till vägen. Men det var fel väg....... Vi var helt galet. Det som trots allt var bra var att vi var på en väg. Vi hade en gps så vi kunde få fram våra kordinater. OCh vi hade en telefon så vi kunde tala om det för någon. Det hela slutade med att vi ringde Rainor, Helenas sambo som var så snäll och kom och hämtade oss. STORT TACK

Inga kommentarer: