Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 11 oktober 2009

På jakt efter svamp

Ännu en strålade höstdag väntade när jag vaknade. Eller kanske är det början på vintern. Det var blå himmel och några minus i luften. En perfekt dag för att vara ute. Jag och Mange packade kaffe och fika och tog oss ut i skogen på jakt efter svamp. Till en början gick det ganska trögt men vi hittade massor av trattisar på vårt 3 och sista stopp. Dessa hade dock varit frusna och är därför mycket blöta. Får avvakta tills imorgon för att se om det finns hopp för alla tratkantareller som nu ligger överallt i min lägenhet. Hoppas dom inte är förstörda av frost för det är ju så gott med svamp. Men jag ska inte klaga för jag kunde varit ute tidigare och vi hade en fantastisk dag idag.

Nu är det dessutom bara att inse att vintern närmar sig. Det var mer eller mindre is på sjöarna och det var frost på myrarna. Nu hoppas jag på en vinter med mycket snö och skidåkning.

Inga kommentarer: