Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 21 september 2009

Ny dator och nya kunskaper

Helgen har jag spenderat i Stockholm, var på foto kurs på mornington hotel med Fredrik Schenholm. Jag har nog tagit 300 bilder eller nått i helgen.

Jag tog ledigt i fredags och åkte ner till storstan tidigt gick lite på stan och köpte bla en ny dator. Dagen till ära slog jag till och köpte en Mac som jag även funderade på att köpa förra gången. Och alla ni som följer bloggen vet ju att det inte var meningen att jag skulle ha en bärbar dator med Vista (Ni som inte vet vad jag pratar om läs inlägget klant). Tittade också på den där klättermusen tröjan i dun som jag SÅ gärna vill ha med det fick räcka med att köpa ny dator denna helgen. Väl på hotellet så vilade jag lite innan jag gick ut och klättrade på fasaden. Fredrik Schenholm som var kursledare kom också ut och provade på teglet får man säga. Kul men en klättervägg på en tegelvägg.

Första dagen på kursen gick ut på att lära oss massor av teori och prova på hur vi använder slutare och bländare. Att fotografera när något rör sig och hur man fångar en intressant bild. Jag måste säga att jag tycker att jag lyckats ta några fina bilder med bra känsla. Kul att lära sig.
Nu är det bara att börja fota massor och att försöka få till några trevligt klätterbilder.

1 kommentar:

Mange sa...

Upp med lite bilder här då!