Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 5 september 2009

Ringkallen med goda vänner

Även denna helg blev det som många andra helger då jag inte har nåtot annat för mig en tur till Ringkallen för att känna på graniten. Idag åkte jag med Per och Anna. Väl på klippan träffade vi en hel massa andra klättrare både kända och okända ansikten. Men som vanlit är allt trevliga och det är alltid lika kul att komma dit.

Vi började klätterdagen med Ragnarök borta på Svaväggen. Efter mat och kaffe gav vi oss på NEgerpojken på fika väggen och sedan Näsblod för att snabbt komma upp till Nollpositiv. När Per gjorde sitt försök på oborstad började det regna något helt otroligt. Vi såg det komma men ville inte se konsekvensen att bli blöt, därför ignorerade vi det och fortsatte klättra. Vi fick fira ner lite snabbt men var trots det ganska blöta när vi kom ner. Som tur var hade i alla fall en av de snälla klättrarna nera vid fika väggen vänt alla skor så dom inte var så blöta på insidan. Tack snälla du, vad skulle vi göra utan klättervänner som dig vid klippan.

Dagens klättring för mig var inte så bra men det kommer andra dagar och det är bara att hänga i så kommer jag tillbaka till mitt forna jag. Det viktiga är att inte ge upp och att börja träna upp mig igen, känner att även kondisen är i botten. Hur ska detta gå med Klassikern inplanerad och allt.
Gäller att börja träna och äta rätt. Men det får börja imorgon, nu blir det pizza och fotboll med några komisar.

Inga kommentarer: