Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 16 november 2008

Vinterns första snöbollskrig.

Den första snön är alltid något extra. Man går i höstmörkret och väntar på att det ska bli ljusare tider, och så äntligen kommer det fallande från himlen, vit fin snö. Så var det igår kväll. Carolina, Karin och jag var i Sundsvall hela dagen. Det var en trist och grått väder några plusgrader och snöblandat regn. Under kvällen frös det på och regnet blev till snö. Efter att en mycket trevlig kväll hos Mange utbröt ett stort snöbollskrig på vägen hem. Det var perfekta förhållade för denna lek. Mycket snö som var lite blöt men ändå inte isig. Dessutom ett gäng galna vänner som utan att skämmas kan brottas i snö. Det tog nästan en timme att gå hem och när jag kom hem var jag mycket blöt, men också mycket glad.

Inga kommentarer: