Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 2 november 2008

Helg med kusinerna

Då jag redan befann mig på resande fot passade jag på att stanna kvar i Stockholm över helgen och träffa kusinerna, Karin Jörgen och Rasmus. Jag nu är det ju bara Karin som är min kusin men jag räknar dem alla till mina kusiner. Det var ganska länge sedan jag träffade dom nu. Vi sågs i våras men sedan dess har jag inte varit nere och hälsat på. Denna helgen var även Jörgens föräldrar på besök, så det var fullt hus på lördag förmiddag. På eftermiddagen åkte jag en sväng in till Stockholm och gick på stan men jag var inte ensam om den iden tyvärr. Det var mycket folk var man än såg så det blev en ganska kort tur. Jag gick i lite affärer men tröttnade snart på trängseln och åkte tillbaka till kusinerna. På kvällen kom en kompis till Jörgen och vi hade lite spelkväll. Provade ett nytt roligt spel som jag tror jag ska önska mig i julklapp.

Idag hade vi en skön förmiddag där vi satt och pratade och bara hade det bra. Efter en lunchen gick vi Rasmus, Karin och jag ut på en promenad i det fina höstvädret. Rasmus visade mig sin skola och vi var ner vid Edsviken. Skönt att få gå lite innan det var dax att sätta sig på tåget på väg norrut.

Inga kommentarer: