Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 12 november 2008

Äntligen kallgrade

Idag har det varit kallgrtader hela dagen, är bra för det är en förvarning om att vinten är på väg. Jag går nu och väntar på att isen ska lägga sig och att det ska komma snö, vinter med andra ord, idag var en av de första dagarna där man kunde känna i luften att den är på väg. Bara att hoppas att jag har rätt.

I veckan har jag varit uppe och klättrat två gånger. Dels i måndags, då gick det ganska bra men dagens klättring var lite sådär. Jag var inte riktigt koncentrerad och då klättrar man inte bra. Hjärnan är en mycket viktig muskel när man klättrar och är den inte på topp kan inte de övriga musklerna hjälpa dig att klara utmaningarna. Men jag är trots det nöjd med veckans träning.

Inga kommentarer: