Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 28 augusti 2010

En trevlig lördag.

Idag har jag tagit första steget till renovering av lägenheten. Jag har utsett tapeter till sovrummet. Som smakråd och bollplank tog jag med mig Christer, alltid bra att ha någon att bolla med. Och han har ju varit hemma hos mig en hel del så han vet ju hur rummen ser ut och hur ljuset faller in. Vi hittade i alla fall en grå tapet som fanns som både helgrå och mönstrad. Jag kommer att välja att ha den mönstrade alternativet på en av väggarna, och den omönstrade på de övriga 3. Samtidigt kommer jag att bygga om garderoben så att dörren in kommer att vara från sovrummet istället för från alkoven i vardagsrummet. Det känns lite mer naturligt.

I kväll åkte jag sedan till Älvsbyn för att lyssna på Sara och Pelle som spelade där. Det var en mycket stämningsfull och fin spelning. Sen var det förstås roligt att träffa Sara. För att få lite smakprov kan du följa länken till Sara Öhlens hemsida i länklistan.

1 kommentar:

Sara Öhlén sa...

Hej Åsa! Tack igen för att du kom! Det var verkligen roligt att träffa dig! Jag ser fram emot att få se dig i Mjällom!