Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 15 augusti 2010

Blöt kväll i Halmstad

På lördagen förmiddagen åkte jag till Kathrine och Conny i Ängelholm. Det var riktigt kul att träffa dom båda det var ju ett tag sedan sist. På eftermiddagen åkte vi till Halmstad för att först besöka några kompisar till dom och sedan gå på Roxette konsert.

Vad ska man då säga om konserten, innan jag gick dit hade jag läst i tidningen om problem med biljetter som sålts utan tillstånd och att det befarades att det skulle bli massor av problem för dom som hade fel biljett att komma in. Som tur var hade vi "rätt" biljetter och det bör också sägas att alla kom in oavsett om man hade "rätt" eller "fel" biljett. Efter 2 förband det första Vikunja var mycket bra entrade Per och Marie scenen. Trots att det var nästan 20 år sedan jag lyssnade på deras musik var det med spänd förväntan som jDet var svårt att se scenen men som tur var fanns det 2 stora storbilds-TV apparater som visade vad som hände där framme på dom såg vi perfekt. Det spelades massor av gamla hits och några som jag glömt bort. Kvällen slutade sedan med att Gyllene tider kom in som ett sista extra nummer. Dom spelade "Juni, Juli, Augusti" och "Sommartider" innan dom avslutade med "När alla vännerna gått hem" Det blev en minnsevärd kväll inte bara för att det regnade.

Om Roxette i tidningen:
Inför festen Hallandsposten
Konserten enligt Hallandsposten
Konserten enligt expressen



Inga kommentarer: