Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 7 augusti 2010

Fredagkväll på Pitehavsbad.

Det är nästan så att jag får skämmas hela sommaren har nästan gått och det är först nu som jag kommer iväg till havsbadet. Och det finns inte så mycket ursäkter som är godkända mer än möjligen att jag inte varit hemma så mycket på helgerna. Men det har varit fint väder och det har varit fina kvällar så det finns ingen anledning att den 8 aug ska vara första dagen på stranden. Men så är det och det är bara att lova bättring till nästa år.

I alla fall så kom Christer till mig efter jobbet. Vi packade ihop lite av det som var över från gårdagens pajbak då jag rensat kylskåpet på det mesta som jag hade kvar för att göra lite matlådor till efter semestern. Det blev alltså kvällsmat med paj med fyllning kantarell och ost. Feta oliv tomat. Mycket goda båda två kantarell variaten var i och för sig även torsdagens kvällsmat med det gick bra ändå. Till efterrätt hade jag på förslag från C bakat en kladdkaks variant med polly. Måste erkänna att det inte var den mest lyckade kaka jag gjort i mina dagar. Får skylla på att det bara är andra gången jag använder ugnen i nya lägenheten. Men oavsett om den var snygg eller inte så var den god och det är väl det som är det viktigaste. Teet var det dock någon som lämnat hemma.... vet inte vem det var så det fick vänta tills vi (jag ) var badade och vi var tillbaka i stan.

Stranden, havet och badkrukan Christer, som inte vågade doppa sig i det varma vattnet.
Så lång man kan tro att man är när man tittar på sin egen skugga.

Så Pite havsbad hur var det då. Jo det får helt klart godkänt, stranden var en fin sandstrand med fin sand och långgrunt. Det var nästan så att det kändes som stränderna hemma i skåne, med skillnaden att det var lite mindre salt i vattnet. Vi gick inte runt och tittade så mycket vid hotellet och stugorna det får jag ta en annan gång. Men det var helt klart ett besök och jag är övertygad om att jag kommer åka dig fler gånger. Men kanske är den andra stranden, gläntan, att föredra där ska det enligt Piteborna vara lika fin strand eller det är ju samma strand men en bit bort, men bara strand inte massa annat. Kan vara bra att det finns både också. Summan av det hela är iaf strand möjligheten här får klart godkänt.

Inga kommentarer: