Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 11 augusti 2010

Stockholmsdagar

De första dagarna på semestern spenderades hos kusinerna i Stockholm. Jag åkte ner med natt tåget denna gång via Luleå. Innan avgång var jag lite smått sur över att jag var tvungen att åka upp till Luleå och sedan via Boden innan jag kom till Älvsbyn, min irritation övergick dock snabbt från att bry mig om omvägen till att ersättas av att inte SJ har vett att köra tågen i rätt hastighet. Vi fick vänta i 2 timmar på Narvikståget som vi skulle kopplas ihop med. Samma visa som förra gången med andra ord. Men med den skillnaden att jag denna gången iaf redan var på tåget och inte stod ute och blev myggbiten.

Men trots den dåliga starten på Stockholmsvistelsen så har jag haft några fantastiska dagar. I söndags så träffade jag Jenny som också var i Stockholm. Vi var och fikade på ett trevligt cafe på järntorget i gamla stan. I måndags var jag inne på stan jag kollade mina favorit affärer och gick och tittade på folk. Ibland kan jag sakna Stockholm och allt som erbjuds men oftast är jag glad att jag numera bara är turist i stan och att jag lever mitt liv i den norrländska småstaden.

Måndag eftermiddag hjälpte jag Jörgen med att arbeta lite i trädgården, vi grävde upp en stor stubbe, som vi under tisdagen körde till tippen tillsammans med massor av grus och sten som vi grävde upp.

Måndag kväll kom Peter så vi fick vår traditionella spelkväll. Rasmus, Jörgen, Peter och jag. lika trevligt som vanligt.

Tack Karin, Jörgen och Rasmus för några trevliga dagar.

Inga kommentarer: