Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 1 juli 2010

Grattis Öresundsbron


Man inser att tiden går när saker man minns när dom byggdes firar. Idag är det Öresundsbron som ska firas. Det var 10 år sedan invigningen av en fast väg mellan Sverige och Danmark. Jag minns tiden innan bron då man åkte båten till Danmark. Jag minns också att jag var lite negativ till bron av det syftet att man inte skulle få åka båt mer. Det var det som var en del av grejen att åka båt. Idag kan jag inte minnas vad som var så bra med att ta båtarna över och är ganska nöjd med bron som faktiskt är ett fint landmärke.

Då jag inte har varit bosatt i Skåne under brons livstid, så har det för mig inte blivit en vana att åka tåget till Danmark. Ändå känns det som att det är en självklarhet att det ska finnas en bro över sundet. Men samtidigt är det roligt att ha minnen från en tid då man åkte båt. Även om det känns som en annan tid är det bara 10 år sedan.

Inga kommentarer: