Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 18 juli 2010

En underbar dag på vattnet.

Helgen började med att jag fick mitt besök av en av deltagarna från Slovakien klättringen. Det var Janne som är ute på en liten tur på sin cykel. Han har cyklat längs Norges kust och var nu på väg hem och hade vägarna förbi Piteå. Det var trevligt med besök, vi har inte sets sedan vi var på klätterturen så det var roligt.

På lördag förmiddag kom Christer hit och vi tog oss ut på en kajaktur i Piteå. Vi valde att paddla i Svensbyfjärden. Det var en trevlig tur på 7 timmar, vi kanske paddlade 6 av dessa. Övrig tid badade vi och åt god lunch tillagad på ett stormkök. Till efterrätt serverades åkerbär direkt från busken..... Mycket gott.

Se här så bra det går att paddla när man är på land. "Jag kan paddla jag är inte rädd"



Inga kommentarer: