Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 11 juli 2010

En älv och massa simmare,

Efter mycket strul lyckades SJ ta mig till Vansbro. Planen var att åka nattåget ner till Gävle och där sedan byta tåg för att åka till Vansbro via Borlänge. Jag skulle åka kl 19:30 från Pite, hoppa på nattåget i Älvsbyn. Och så långt gick det ju bra. Problemet var att tåget inte kom till Älvsbyn förrän midnatt. Det var i och för sig en fin kväll så jag ska inte klaga för mycket. Det trista var att jag hade en tid att passa och jag kan ju säga att jag i det läget inte var så glad på SJ då jag befarade att dom skulle vara orsak till att jag missade mitt 3 klassiker lopp, Vansbros Halvsim.

När jag vaknade i Ånge vid samma tid då jag borde varit i Gävle började jag bli orolig på riktigt. Men det gick bra trots allt, väl i Gävle fick vi åka tåg till Borlänge och därifrån fick vi åka taxi. Jag var i Vansbro "bara" en dryg timme sent.

Jag satt sedan och väntade på att tjejerna skulle komma. Vi möttes upp Carolina, Maria och jag. Helena kom efter, vi klädde om till våtdräktera och tog oss till starten. Vattnet var ganska varmt så det var inga problem att simma men jag var trots det glad över att jag hade våtdräkt. Annars hade det nog varit kallt efter ett tag. Det var ju ändå 18.8 grader i vattnet så efter en timme hade det nog varit kallt. Min start blev dock grymt dålig. När jag haltat ut i vattnet så var jag sist. Detta betydde att det tog lång tid innan jag fick så mycket utrymme att jag kunde börja simma. Det var lite irriterande, men det gick ju ändå ganska bra och jag är ändå relativt nöjd med tanke på att foten var skadad och att jag inte kom iväg som jag skulle.

Efter simmet åkte jag och Helena till Vandrarhemmet, efter en kväll med ost och vin och massor av tjejsnack så somnade vi gott. För att på morgonen väcka hela huset med brandvarnaren. Ops.

Helena simmade på lördagen och efter hennes färd i älven begav vi oss mot Västernorrland.

Inga kommentarer: