Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 7 juli 2010

Provsim i älven och historien om hur foten blev blå.

Efter en halv vecka på kryckor så har jag nu övergått till att vara haltandes och stödja mig på endast en krycka. Jag föll olyckligt i lördags när jag och Andres var på Dödlars för att få klättra lite trad. Men inte blev det mycket klättrat ty jag föll efter endast en och en halv led. Det var så illa att min fot började göra grymt ont och istället för att klättra mer fick vi utföra förstahjälpen och sedan var det bara att fika med en styck fot i höglägen. Därefter fick vi öva ännu en kamraträddnings manöver. Ta ner skadad från klippan till bilen. Då jag hade så ont att jag inte kunde stödja på benet så fick jag delvis hoppa delvis hasa mig ner till planmark där ifrån fick jag bli buren bort till bilen. Tur att jag hade en stark replagskamrat. Anders du blev utsedd till Dagens hjälte.

Väl tillbaka till Piteå åkte jag till läkaren på akuten för att säkerställa att ingen var brutet. Som tur var var allt helt men jag hade fått en kraftig stukning och troligen också en smäll som gjorde svullnaden större. Då jag fortfarande inte kunde stödja på foten införskaffade jag ett par kryckor. Alternativet till att hoppa på ett ben. Så här 4 dagar senare har jag lyckats släppa en krycka men ska nog inte utmana för mycket innan det slutar göra ont så den får jag nog behålla några dagar till.

Ikväll var det så dax för provsim hos Carina i Piteälven. Jag åkte ut till henne efter jobbet. Dom bor fantastiskt fint vid stranden så det var bara att hoppa i från tomten. Vi simmade sedan nästan 900 meter i älven. Det gick riktigt bra, och jag fick ett välbehövligt provsim i öppet vatten innan fredag.

Inga kommentarer: