Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 28 juni 2010

Jag säger inte hejdå utan på återseende

Idag har jag lämnat min älskade lägenhet i Härnösand till dess nya ägare. Det var ganska jobbigt och när jag nu inte längre har nycklarna till den kan jag sakna den otroligt, med det är ju bara materiella ting och rationellt sätt hade jag inget val. Mitt nya liv är i Piteå och där kommer jag att skapa ett nytt hem. Men denna lägenhet som jag gjort till min kommer alltid att vara en del av mitt hjärta. Det är också lite tråkigt att lämna min trevliga grannar. Tack för några underbara år.

Förutom lägenheten och grannarna så lämnar jag också en storslagen natur och ett landskap som jag och en stad som jag trivts i och några fantastiska vänner. Men jag tar med mig minnena från den stad dit jag flyttade när jag lämnade studentlivet bakom mig och inträdde i arbetslivet. Det var här i det vackra höga Kusten som jag fattade tycke för klättringen och där mina intressen för skidåkning kunde få blomma ut. För utom allt detta lämnar jag också några underbara vänner bakom mig men till er vill jag inte säga Hej Då utan På återseende!

Tack alla som bidragit till att mina minnen från Härnösand kommer att vara ljusa och innehållsrika.

Inga kommentarer: