Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 3 juni 2010

Långt långt bort.

Har idag insett att det inte är bara att ta sig runt i Sverige och att det inte är så konstigt att folk tar bilen. Min plan är att jag ska åka ner till Askersund å jobbets vägnar till veckan. Sen ska jag åka till Pär och Carolina innan vi ska cykla nästa söndag. Men jag har ett stort problem, hur får jag ner min cykel.

För bussgods går tydligen bara till Stockholm. Inte konstigt att det finns dom som inte förstår att det finns ett land söder eller norr om Stockholm. Har kollat med DHL men dom kunde inte hjälpa imorgon ska jag prata med posten. Ska det bli så att jag får posta min cykel. Annars får jag ta min cykel i taxi till Kallax och sedan via special bagage till Stockholm. Det är inte lätt att bestämma sig för att göra en halv svensk klassiker.

2 kommentarer:

Saija sa...

Hej Åsa! Länge sedan sist. Hoppas du mår bra uppe i norr? =)
Irrade in mig här o tänkte att jag får väl lov att lämna ett fotspår.
Många kramar.

-Saija-

Anonym sa...

Hej Gumman !
GRATTIS till målgång i Halvvättern.
Tur att cykeln fanns på plats.
Sköt om Dig och pusta ut lite till nästa utmaning.
Kram från Mamma i Skåne