Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 21 juni 2010

En blöt helg på Ringkallen

I helgen var jag tillbaka på hemma klippan Ringkallen. Alltid lika fantastiskt att komma dit, som att komma hem på något sätt. Planen var att jag och Carolina skulle träffas där, tälta, klättra massor och bara ha det bra. Men på grund av hällande regn blev planerna något förändrade. När jag kom till Skule där jag skulle hämta Carolina öste regnet ner. Vi fick erbjudande om att istället för att slå upp tältet låna en stuga vid foten av berget över helgen. Något vi tacksamt tog emot. Det blev alltså Pizza i trevligt sällskap med Thero istället för grillning vid ett blött Ringkallen. Mycket bättre!

På lördagen åkte vi efter en tur till Outletten i Ö-vik ut till Ringkallen. Tyvärr var det jätteblött på klippan och det blev inte så mycket klättrat. Vi han iaf träffa Swante en kortis innan han skulle åka hem till sig. Och tur att man har vänner som hjälper en när man glömt grejer hemma. Kilpetare kan vara bra att ha, och min är borta insåg jag när jag plockade fram mina grejer.

På kvällen åkte vi tillbaka till Skule och efter ett dopp i havet åt vi en god middag tillsammans med Thero. Gott och trevligt även denna kväll.

Inga kommentarer: