Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 7 mars 2010

Vasaloppsfrukost


Då vad dagen här igen starten av vasaloppet, men i år är det ändå lite mer än tidigare det var inte många dagar sedan som jag själv stop på startlinjen i Oxberg för att åka det 45 km i halvvasan och nu är målet att åka Öppet spår. Det som också är lite annerlunda jämfört med övriga vasalopps söndagar är att jag idag ska åka upp till min nya gata och min nya stad.

Loppet verkar gå otroligt fort, jag tror inte att jag skulle ha möjlighet att ens komma upp i den takt som de i täten åker. Än mindre hålla den i 9 mil. Men så är jag också glad att jag får sitta hemma i soffan och dricka kaffe denna söndag.

Vinnare så här även om dom inte finns i klungan som drar just nu hoppas jag att Daniel Tynell eller Jerry Arlin blir. Men oavsätt om man kommer först eller ej så är alla som går över mållinjen i ett vasalopp oavsett distans en vasaloppssegrare.

Inga kommentarer: