Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 13 mars 2010

Ikea Happis tur och retur.

Idag hade då dagen kommit den första ledig i min nya hemstad. Eftersom min lägenhet här på min nya gata är ganska sparsamt möblerad, en tältsäng och två strandstolar och ett litet bord. Fanns ett stort behov av IKEA, problemet är bra att det är ganska långt till den affären härifrån. Men vad gör man inte i sann norrlänsk anda satte jag mig i bilen och började åka E4 mot norr. Det gick bra att köra och jag var framme innan dom öppnade så jag han ta en fika innan jag började mitt uppdrag med att leta möbler. Och tur var nog det för annars hade jag nog inte varit på så bra humör innan allt var klart. Det var helt galet mycket folk. Det var nästan kö från ingången till "Ta det själv lagret". Som tur var gick det okej att gå bland möblerna och titta. Jag lastade vagnen full med saker som innan jag ens kommit fram och plocka möbler. Där fick jag ta en vagn till och försöka att styra med dessa genom kassa och ut till bilen. Som tur var fick jag hjälp av en vänlig kille som styrde ena vagnen till min bil. Stort tack till dig du borde få dagens ros.

Dagens inköp.
Nytt köksbord med stolar.
En tv möbel modell "Bestå".
En klocka med tillhörande hylla.
En matta.
Massor med grejer till köket.
Förvarings korgar till klädkammare.
Och så lite små saker för stämningens skull.

När jag väl hade packat in allt i bilen var det dax att få lite i magen. Det blev inte mer spännande än att jag åt på Max. Tog därefter en tur på köpcentrar "på gränsen", har fått sitt namn (antar jag) för att det ligger just på gränsen mellan Sverige och Finland. Nog för att jag är uppväxt med att ha nära till en annan nordisk granne, Danmark så känns detta mycket mer exotiskt. Till Danmark måste man idag åka över en bro eller med båt, förr bara båt. Mellan Finland och Sverige i dessa delar kan man bara gå genom ett shoppingcenter. Känns lite overkligt att komma till ett annat land där dom dessutom mäter en annan tid. På bara några meter.

Inga kommentarer: