Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 11 mars 2010

Första klättringen i den nya stan.

Mycket av tiden denna veckan har förstås till att vara på jobbet och ta in allt nytt. Lära mig hitta till de ställen man behöver. Jag har bestämt mig för att jag ska gå eller cykla till jobbet. Det har börjat ganska bra har gått dit varje dag förutom idag. För varje dag har det gått lite eller ganska mycket fortare. Nu tror jag att jag hittat den bästa vägen, det tar ca 20 minuter att gå. Det är riktigt skönt att ha nära till jobbet det har jag inte haft på flera år. Man får mycket tid över till annat om man inte behöver pendla någon timme per dag.

Igår tog jag tag i mitt liv utanför jobbet. Jag letade upp klätterklubben och klätterväggen och tog mig dit. Väggen var helt okej och dom jag träffade var trevliga. Kul att komma igång med klättringen även här. Ska försöka att ta mig dit någon kväll i veckan.

Inga kommentarer: