Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 8 mars 2010

Första dagen på nya jobbet

I morse vaknade jag i min nya lägenhet, den gapade ganska tom men det finns hopp för att den ska bli mysig bara jag får lite möbler till den. Men det får komma efter hand.

Eftersom jag inte skulle börja förrän efter lunch tog jag en tur på stan innan jobbet. Piteå city är betydligt större än Härnösand. Trots detta hittade jag inte det jag mest behövde just då, en lampa. Det slutade med att jag köpte enkel kontakt som man bara sätter en vanlig glödlampa i. Trist men det blir i alla fall lite ljus. Sen får jag köpa en lampa när jag hittar den.

Väl på jobbet så var det mycket att fixa med så där första dagen, många att hälsa på och försöka att komma ihåg namnen på. Men det var trevligt och jag är säker på att jag kommer att trivas bra.

På vägen hem gick jag förbi en av stans möbelaffärer, EM och investerade i en soffa. Den kommer inte att komma förrän om 6 veckor men nu är den beställd och jag kan pricka av det från listan att göra. Det blev en mörkgrå 3-sitssoffa men fotpall istället för divan som jag funderat på. Den kommer att bli jättesnygg här hemma.

Inga kommentarer: