Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 18 mars 2010

Mer snö......

Fram till idag har Piteå visat sig från sin bästa sida. Men nu kom bakslaget. Sen jag flyttade upp har jag vant mig vid att det är soligt, gnistrande snö och troligtvis tvåsiffriga kallgrader som med lite tur kan komma upp mot ensiffrigt mitt på dagen. Detta fina väder har jag sett ut genom mitt kontorsfönster nästan varje dag. Förra helgen var jag ju upp till Happis och sedan skruvades det möbler samtidigt som solen strålade från en klarblå himmel. Men nu när det vankas helg igen så börjar det toksnöa. Jag som hade hoppats på att dem snön vi redan fått som är ganska mycket var tillräckligt. Men det var det någon där uppe som inte höll med om. Ska i och för sig ner till Härnösand i helgen så jag kommer troligen inte att vara ute i naturen så mycket, men jag hade ju hoppats på en trevlig resa söderut.

Inga kommentarer: