Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 3 mars 2010

I fäders spår....

Då var dagen där den 1 mars och jag åkte ner till Mora. Efter visst besvär så lyckades jag få komma ner till Sundsvall och jag kom på tåget som tillslut skulle ta mig till Mora. I Bollnäs träffade jag Carolina på tåget och uppladdningen började.

Vi började med att äta lunch på Vasalopps mässan vilket visade sig vara ett dåligt beslut inte så gott och det fanns betydligt bättre alternativ. Efter att hämtat nummerlappar åkte vi ut till campingen där vi skulle bo för att installera oss i stugan och valla våra skidor. Lila glid och blått fäste, för mig skulle det visa sig vara ett framgångsrecept. Jag hade både bra glid och bra fäste. Åket förbi många i spåren tyvärr har jag fortfarande lite problem med att byta spår så det var inte alltid så lätt att behålla farten länge.

Vi började morgonen tidigt med grötfrukost i matsalen på campingen. Sen gick vi ner till Strandens skola för att ta bussarna ut till Oxberg. Vid starten var det kallt men soligt. Enligt ryktet var det -18 grader kl 07:00 (men jag vet inte om det var så kallt).
Vi kom iväg ca 9.20 efter att stått i kön och väntat på att få gå över mållinjen. Vi åkte sedan en slinga på innan vi gick på vasaloppsspåren innan Lundbäcksbacken som vi fick klättra uppför. Efter det var det en fin färd till Mora via Hökberg och Eldris. Det var dock jobbigt på slutet när all energi rasade ur mig, den var bara borta även om jag varken kände av mjölksyra eller smärta. Väl vid målet i Mora föll jag över mållinjen. Snygg sorti....


Inga kommentarer: