Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 5 november 2010

58 paket från norr

Idag kom mina paket från IKEA, hemkörning från Happis var inte alls någon dålig ide. Det som kanske var lite trist var att bärhjälpen inte kunde sluta tidigt idag. Men som tur är har jag snälla och hjälpsamma grannar som kunde hjälpa mig. Så nu är allt inne i lägenheten och jag sitter och väntar på att Christer ska komma hem så vi kan börja att skruva lite garderober och den nya sängen. Har vi tur så kan vi sova i nya sängen i natt blir riktigt lyxigt.

Steg nummer ett innan en enda skruv skruvas är dock att försöka att få bort allt damm från sovrummet. Och det vill jag lova det är inte lätt, har nog torkat golvet 3 gånger och fortfarande massor av dam kvar. Men nu blir det att tömma allt och sedan skura på riktigt. Hoppas att det hjälper. Sen är det inte långt kvar innan sovrummet kan klassas som klart, förutom lister men det får vänta så vi listar lite mer på samma gång. Men det ska inte vänta flera år denna gången.

Inga kommentarer: