Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

tisdag 9 november 2010

Ikea pussel och snö

Nu har vi äntligen fått lite snö som lyser upp mörkret. Det slog mig med full kraft igår när jag tog cykeln till jobbet för första gången sedan vi vred om tiden att det är mörkt på kvällen. Nu under hösten har jag gamcykeln till jobbet mest för att inte den nya ska förstöras av snö, salt och sten. På denna har jag inget lyse, så när jag kom ut från jobbet igår kl 16:30 var det bäckmörkt, trots snön. Det var bara att krypa till korset och besöka vår granne ÖB för att inhandla cykellyse, och sedan montera på plats. Passade även på att köpa en ny refelxväst. De jag har ligger på ett bra ställe och där får dom vara tills jag hittar åt dom igen. Men jag kom i hem utan problem och jag var synlig för bilarna men inte var lampan något bra för mig tror att jag ska leta åt min pannlampa också så får jag lite mer ljus i mörkret.

Fredagens leverans av möbler från norr har nu till hälften skruvats ihop. En ny och fin säng står i sovrummet och det går inte att beskriva hur bra man sover i den, det gör också det lite svårare att gå upp på morgonen vilket inte är så bra. 4 garderober står monterade i sovrummet och till dessa en massa lådor. Av de 58 paket jag fick är kanske hälften öppnade och monterade. Det kommer att bli grymt fint, nu börjar man dessutom att se förändringen och potentialen i mina ideer. Nu går jag vidare och ger hallen ett lyft, förarbete pågår där sen en tid tillbaka men snart är det dax för att ge väggarna där nya kläder. I kväll väntas därför lite spackling.

Inga kommentarer: