Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 11 november 2010

Vinterland

Nu har vi då fått vinter på riktigt och det ser ut att fortsätta att snöa i alla fall här i norrbotten. Det ser lite sämre ut nere i Skellefte dit jag hade tänkt åka i helgen. Men jag hoppas i alla fall på att det ska bli en premiär tur på skidor. Där nere här eller om man åker in en bit i landet kanske man kan få fina spår.

Jag cyklar har lyckats ta mig till och från jobbet på cykel både igår och idag. Det var betydligt mer spännande igår jämfört men idag då det var plogat nästan över allt. Men idag fick jag kommentaren av en kollega att man inte cyklar när det är vinter. Och det ska erkännas att jag hade lite svårt att ta mig upp för backen, bakhjulet ville inte fästa så det är kanske lika bra att skaffa dubbdäck till gamla trotjänaren trots allt. Jag planerar ju att försöka cykla så mycket som möjligt i vinter. Mest för att det är så trist att skarpa rutorna på morgonen och det är skönt att få lite luft innan det är dax att sätta sig på kontorsstolen.

Inga kommentarer: