Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 23 augusti 2009

Under utan och upp på toppen med Rasmus.

Idag var jag och mitt kusinbarn Rasmus på naturhistoriska, jag har inte varit där sen ja jag vet inte när, forntiden kanske. Ja ja det var länge sedan i all fall så nu var det på tiden. Jag åkte hem till kusinerna efter att vaknat efter gårdagens trevliga fest. Vi åt lunch och sen åkte jag och Rasmus med buss och T-bana till Universitetet. Vi började med att gå en sväng på museet sen såg vi två filmer på Cosmonova. Den första Sea Monsters 3D: Ett förhistoriskt äventyr, här fick vi följa förhistoriska vattenvarelser och hur vi idag kan se deras fosiler. Den andra var en film som passade mig perfekt Everest. Denna visade en bestigning av vårt högsta berg. Om någon undrar så ja, Rasmus valde film nr 1 och jag film nr 2. Vi hade dessutom sådan tur att dom gick efter varandra så vi kunde bara sitta kvar i våra stolar. Efter filmerna gick vi en stund till på museet innan Karin kom och hämtade Rasmus och jag tog T-banan till Centralen för att åka norröver. En mycket trevlig dag.

Inga kommentarer: