Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 6 augusti 2009

På besök i Olovs värld...

Efter många långa dagar på jobbet tog jag tillfället i akt när det var lungt och soligt att åka lite tidigare. I dessa dagar vet man aldrig när det blir massor att göra eller när det blir regn så det är bäst att vara så svensk så att man passar på.

I alla fall jag hämtade upp Olov i Ärlandsbro och Hellan i Söråker, sen åkte vi till Midskogs. Det var ingen bra klättring för min del. Troligtvis var jag lite för trött för att klättra, hade ingen fokus och ingen styrka i fingrarna.


Det gick däremot bättre för Olov och Robert. Olov klättrade en led 6c (svår led). Efter mycket kämpande kom han upp. Robert testade sen på topprep och fixade det också. När han kom ner igen sa han -" Roligt att vara på besök i din värld Olov"

Inga kommentarer: