Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 14 augusti 2009

På ett tåg på väg söderut.

Sitter i skrivandets stund på ett SJ tåg på väg söderut. Trots en del problem med biljetter mm så har det hitentills varit en bra resa. Dagen började med att jag inte lyckades få ut min biljett från SJ automat, men på grund av en snäll och glad busschaffför så fick jag åka med trots att jag bara hade ett utskrivet mail. Du gjorde mig mycket glad efter att varit lite arg på SJ för att det inte funkade som det skulle att få ut mina biljetter.

Väl i Sundsvall träffade jag på Veronica med syster och vänner som skulle ner och springa midnattsloppet. Det var roligt att träffa henne har inte sett dom på hela sommaren.

Själv är jag på väg ner till Karlskrona för den traditonella helgen på Mörtan, kärt återseende med massor av vänner från förr. Det ska bli så kul att träffa er alla. Troligen kommer det som vanligt bli en helg med massor av roligheter och lite sömn. Förr om åren minns jag att vi närstn inte sov något alls, nu är vi lite klokare eller kanske bara tröttare men vi har lika kul och det är ju det som är huvudsaken.

Efter helgen passar jag på att åkar ner till Skåne några dagar för att hälsa på mamma, pappa och syster yster. När man lix har åkt 100 mil kan man lika gärna åka några till. Jag är åter i norr på onsdag kväll.

Inga kommentarer: