Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

lördag 25 juli 2009

Massor av regn

I veckan har det regnat och då är det inte lite smått utan då menar jag regn som kan liknas vid skyfall som varar i flera dygn. Vet inte hur många mm som kommit men massor det kan jag lova. Tur att man bor i en stad med ganska branta backar som dessutom ligger vid havet. På så säll slipper vi dessa problem som man varnat för från andra delar av landet att avloppen inte klarar allt vatten. Regnet kan gå direkt ut i havet. Det var med andra ord rätt vecka att börja jobba på. Det har trots att det varit en del stök på jobbet varit ganska lugnt. Har börjat städa ut kontoret efter Kalle och det är helt otroligt vad han har samlat på sig bra att ha grejer. Reservdelar till både det ena och det andra. Kommer att bli en del återfört till förådet tror jag bestämt.

Veckan gick trots allt ganska fort. Dagarna på jobbet gick snabbt och på kvällarna har jag sett till att fixa här hemma. Har rivit mina gamla gadrober för att ge plats åt de nya ikea gadroberna. Har idag lagt klickgolvet under och ska nu bara måla innan jag ska sätta gadroberna på plats. Det kommer att bli jätte fint. Sen ska jag köpa en fin rottingstol som jag såg på ikea och göra en fin läshörna.

Den enda kvällen som jag tog lite ledigt vad i onsdags då det var soligt och fint väder. Då passade min arbetskamrat Daniel och jag på att förs åka en sväng till stranden och sen gå ut och käka taj innan vi avslutade kvällen på skeppet. En trevlig kväll i solen...

Inga kommentarer: