Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

måndag 13 juli 2009

En helg på Ringkallen

I helgen var vi en tur till Ringkallen. Per och Jag åkte i en bil från Härnösand. Carolina och Pär kom också dit tillsammans med Carolinas syster Lotta med pojkvänn Kalle. Olov och Linnea kom också och klättrade med oss. men dom

Efter några timmar med dis så kom äntilgen solen fram. Jag började att leda Lepra och klättrade sedan Näsblod och gjorde ett försök på oborstad. Jag är mycket glad över att jag fixade att leda har inte gjort det sedan jag gjorde illa knäet. Efter det har jag varit lite rädd för att jag inte ska klara att stå på små litste mm. Jag har fortfarande lite problem när man ska vrida kroppen mycket.

Efter klättringen grillade vi ute vid stranden innan vi gick och sov i våra tält. Mitt nya 200 kr tält från Coop var helt ok. Men kanske lite litet får två personer men för bara mig var det helt ok. Även om ventilationen kunde varit bättre. Frågan var när jag vaknder om det regnat in eller om det var kondesn. Insåg att det var kondens så få sova men endast myggnät nästa gång. Även om jag inte tror att det få följa med på någon fjällvandring är det helt ok för en klätterhelg där man i princip tältar utanför bilen :-)

Söndagen bjöd på sol och det var mycket folk på klippan. Det är inte ofta man ser så många på fikväggen men det är roligt. Det var bara jag och Per som stannade de övriga åkte hem direkt. Vi klättrade 2 leder där Per ledde båda. Först insperation, en kort och mot slutet en svår led när man är kort som jag. Den andra var stormvind en trevlig led som jag klättrat som andraman någon gång tidigare. Per klättrade båda onsite, bra jobbat.

Inga kommentarer: