Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

fredag 17 juli 2009

Guidning i skule och ett trevligt återseende

Var på Carolinas guidade tur i Skuleskogen. Carolina var en utmärkt guide, det visste jag i och för sig innan eftersom hon gärna berättar vad vi ser när vi är ute. Det är alltid roligt att höra om vad man ser. Den turen vi gick nu var den från Kälaviken till Slottdalsskrevan och sen havsvägen tillbaka. Gruppen var 14 personer + Carolina och Jag. Jag fick agera papparatsi och fotade för att få lite bra bilder till deras hemsida mm.

En av deltagarna i gudningen var en av mina gamla klasskamrater från låg och mellanstadiet. Ett märkligt men roligt återseende. Det är vid dessa tillfällen som man förstår att världen är liten. Även om platsen inte är den man tror så finns det personer som man känner eller i alla fall har känt. Det var i alla fall kul.

När guidningen var slut tog vi våra badkläder lånade en cykel av Thero och Linus, och tog oss ner till havet. På vägen hem köpte vi middag och jordgubbar, vid tillbakalämnandet av cykeln bjöd vi killarna på varsin jordgubbe. I utbyte fick vi vars en ny magnumglass. Den var mycket god stort tack för lån av cykel och glass.

Inga kommentarer: