Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

torsdag 9 juli 2009

E4 mot norr

Eftersom min klätterresa till Spanien inte blev av på grund av olika anledningar, en är mitt knä. De andra behöver vi inte ta upp här. I stället blev min resa längs norrlandskusten. Jag klev på bussen i Härnösand och åkte E4 norrut till Happaranda ett ställe som jag länge velat besöka. Anledningn till detta kan jag inte ens svara på själv mer än därför att jag vill.



I alla fall. Jag kom till Happis på lördagskvällen efter att åkt buss hela dagen. Bussresan var inte så farlig som man skulle tro eftersom det tog 10 timmar. Men med extra tillägg för lyxklass det vill lite mer plats för benen och kaffe. Var det kul att få se lite av norra delarna av vårt avlånga land. Det var i och för sig inte så mycket att titta på genom fönstret längs E4 men bussen gick i i städerna och då fick man se lite.



Söndagen åkte jag med några av grannarna på vandrarhemmet på utflykt i finland. Vi åkte ner till Kemi där dom under vintern bygger upp ett isslott. Nu var det dock sommar och vi kunde bara se isslottet på blider och byggplatsen. En trevlig plats som jag gärna skulle besöka även på vårvintern

Inga kommentarer: