Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 29 september 2010

En trevlig helg men ingen målgång.

I helgen var det meningen att Carolina, Maria och jag skulle avsluta vår klassiker halva med att springa Lidingöloppets halva distans 15 km. Men på grund av att jag inte tränat och var lite rädd för att foten inte skulle fixa att springa så långt när den äntligen blivit bra, eller iaf nästan så valde jag att stå över. Trist men jag tror ändå att det var det bästa. Det finns ju fler år och om jag ska försöka mig på hela nästa så är det bäst att inte fortsätt att vara skadad. Det är inte roligt, nu ska jag istället börja träna mig inför Vasaloppets Öppet spår.

Men även om det inte blev något lopp för mig så var det en trevlig helg, fredagkvällen var jag hos kusinerna och vi spelade som vanligt spel. Där jag och Jörgen tog hem vars en seger. På lördagen gick jag upp tidigt för att släppa iväg Carolina i spåret och sedan åkte jag in till stan och shoppade loss med Helena och Benita som också var i stan. När tjejerna var klara var tanken att vi skulle åka och ha det bra på Centralbadet. Men där var stängt så istället för att simma lugnt i varmt vatten åkte vi och bubblade med massor av barnfamiljer på Eriksdalsbadet. Inte lika mysigt men kul ändå. På kvällen slöt vi sedan upp för att fira att tjejerna var klara med att gå ut och äta i gamla stan. Det var med andra ord en lyckad dag.

På söndagen fick jag arbeta för mat och husrum genom att hjälpa till i trädgården, men det var bara roligt och snyggt blev det också.

Inga kommentarer: