Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

onsdag 22 september 2010

Bilfri dag slutade med bilåkande.

Kan ju inte annat än att skratta denna dag då vi ska ställa bilen hemma för att fira en bilfri dag. Det började som vanligt med att jag tog cykeln till jobbet. Men när jag efter arbetsdagens slut insåg att jag fått punka på framdäcket var det bara att bita i det sura äpplet och be och att få åka bil hem. Inte så mycket för att det är för långt för att gå hem för det är det inte. Mer för att jag hade lite tidsbrist då min plan var att hämta mina tapeter mm i affären innan dom stängde. Men samtidigt kan man bara skratta åt att jag som annars låter blien stå så mycket det bara går för punka just på den bilfria dagen.....

Men nu har jag i alla fall tapeter, klister, färg till väggar och tak hemma och det är bara att börja jobba för fullt med inredning i klädkammare och sovrum.

Inga kommentarer: