Dagens äventyr

Renovering pågår.

Om mig

Mitt foto
En skåne tjej som flyttade till Norrland 2005. Jag trivis här i norr där vi har både sommar och vinter att njuta av. Jag är en äventyrs tjej som gärna provar nya utmaningar. Ett av mina stora intressen är klättring. Under sommarhalvåret spenderar jag gärna mycket tid ute vid en solig klippa. Under den vita delen av åtet tar jag gärna med mig brädan och beger mig till något ställe där man kan kasta sig ut för backen.

söndag 9 maj 2010

Långpasset som blev längre.

Jag har nyss insett att det inte är så långtid kvar till att jag ska cykla halvvättern. 15 mil eller 150 km det har respekt med sig och är inget man bara gör utan att träna. Jag har levt i förnekelse lite för länge nu. Skyllt på flytt att jag inte hinner eller kan träna. Jag har inte tid och kläderna är både här och där. Men idag tog jag tag i saken och satte mig på min nya cykel för att köra ett träningspass. Efter lite letande på www.funbeat.se (för er som inte vet, en sida där man loggar sin träning och också kan lägga ut sin träningsrunder). Jag valde en lagom runda, på 35 km, tanken var att jag skulle cykla Svensbyfjärden runt. Men mitt minne var inte 100% när jag väl börjat cykla vilket ledde till att jag efter ett tag kom fel, resultatet blev att jag när jag försöket köra tillbaka men undvika samma väg kom jag nog helt fel. Istället för att cykla längs lansdvägar och cykelbanor kom jag in på en skogsbilväg. Efter lite chansande och följande av vägskylltar så kom jag tillbaka till den planerade rutten och kunder fortsätta min färd som planerat. Väl hemma känner jag att jag har lite ont i benen men är trots allt nöjd med min insats. Det får nog bli några runder till liknade denna innan det är dax för de 15 milen, för jag inser att det inte är bara. Då skulle jag ju cykla 11 mil till det är inte bara.

Inga kommentarer: